יום שלישי, 14 ביולי 2015

טרנטינו





את הדברים של הרשומה הזאת העלתי בפייסבוק לפני כשלושה שבועות – הרשומה עוסקת בבמאי הקולנוע השנוי במחלקות ‫‏קוונטין טרנטינו.

לפני כחודש עלו כמה פוסטים בפסייבוק שעסקו בסדרת משחקי הכס - סדרה שאני לא צפיתי בגלל האלימות הרבה שיש בה.

באחת התגובות של אחת הרשומות נתקלתי בתגובה שהתייחסה לסרטים של טרנטינו, במאי סרטים פופלרי אך שנוי במחלוקת...

אני אישית לא צפיתי בסרטים שלו - זה התחיל בכך ששלחתי מישהי, בעקבות המלצות רבות, לסרט 'כלבי אשמורת' - היא כעסה עלי מאד על כך ששלחתי אותה לסרט נוראי שכזה... כך שמאז כל סרט שהשם טרנטינו הוזכר בו העדפתי מראש לא לראות.

לפני כמה שנים יצא לי לראות בבית ב-DVD את 'ממזרים חסרי כבוד' שלו (שכרתי אותו במכונת הוידאומט..) ידעתי שזה סרט טוב (עם שחקנים טובים כמו בראד פיט...) ולא שמתי לב שזה של טרנטינו, אם כי כבר הסצינה הראשונה הייתה אלימה... אבל למרות זאת החלטתי להמשיך לראות את הסרט. 

את הסרט, אגב, ראיתי דרך המחשב, כי כונן ה-DVD שמחובר לטלוויזיה בדיוק לא עבד - כך שבמקביל החלטתי לבדוק אם יש מידע על הסרט באינטרנט (דווקא נחמד ככה לראות סרטים ☺)

מצאתי שיש אפילו לסרט ערך בויקיפידיה – דרכו קיבלתי קצת מידע על הסרט... 

בסופו של דבר שמחתי שראיתי את הסרט בצורה הזאת, לא בגלל שראיתי אותו דרך המחשב – אלא בגלל שבצורה הזאת יכולתי לעצור מידי פעם את הסרט – בעיקר כדי להירגע מהאלימות...

תוך כדי סרט הבנתי גם עד כמה הסרט גאוני ומדוע טרנטינו נחשב לגאון ומוצלח מאד...

מאותה פעם החלטתי לנסות לראות סרטים שלו - אבל לא בקולנוע - אלא בצפייה ביתית (ומחולקת – ביחוד בעידן המקס – ממירים מקליטים...)

בינתיים יצא לי לראות בצורה הזאת (דרך המקס – הסרט שודר במסגרת 'הבלתי נשכחים') את 'ספרות זולה' שנחשב לסרט מאד טוב (יש הטוענים ש'פורסט גאמפ' לא היה צריך לזכות באוסקר לסרט הטוב ביותר לשנת 1994) והאמת שלא ממש התרשמתי ממנו...

הצפייה ב'ספרות זולה' גם גרמה לי לקבוע שפרס האוסקר ניתן לסרט שהיה טוב יותר באותה שנה....

2 תגובות:

  1. ראיתי את ספרות זולה. יכול להבין למה זכה להערכה, אם כי אישית לא ממש אהבתי.
    מבן את ההסתייגות, שרה.
    סופ"ש מהנה, יקרה!

    השבמחק
    תשובות
    1. מה באמת היה ב'ספרות זולה' מיוחד ?
      אני מבינה את הערכה שיש לבמאי - אבל בסרט הזה באמת לא הבנתי מדוע הוא זכה לכזאת הערכה...

      מחק