יום שלישי, 9 ביוני 2015

רומן בכתובים / קובי אריאלי








רומן בכתובים : סיפורים / קובי אריאלי
143 ע`, הוצאת כנרת, זמורה-ביתן. 2011


 


על הספר:
רומן בכתובים מציע תמהיל משובב ולעתים שובר לב של סיפורים הנובעים מספר הספרים הנצחי אבל זורמים במציאות הנוכחית, היומיומית, החולפת.
הם מבקשים להביא את יונה הנביא אל נמל התעופה במקום אל מעי הלווייתן, לכרוך את מערת המכפלה עם עסקני חברה קדישא, לתאר ביצוע ברית מילה בבנו של אוליגרך רוסי ועוד;
בכולם מתקיימת ברית איתנה ומענגת עם המילה הכתובה ומתממש הרצון לשאוב השראה מהדמויות הגדולות מהחיים - שהן עצם תשתיתנו המוסרית, הערכית והדתית - ולהציב אותן בסביבה מוכרת ומוחשית, לצד המחשב, במכונית בדרך למשרד, במיטה הזוגית. פעולת ההתקה הזאת הופכת אותן לנגישות ומרגשות כאחד.
 בקלילות מאחזת עין נע קובי אריאלי מן המשעשע למעורר המחשבה, מהמשלב העגנוני אל העיתונאי, ומהדרמות הסוערות של התנ"ך אל הכאן והעכשיו.
קובי אריאלי הוא תושב ירושלים, נצר לרבני העיר ובוניה. בוגר ישיבת חברון, עיתונאי, סאטיריקן, איש טלוויזיה ורדיו וממובילי השיח הישראלי־יהודי החדש.

את הספר רכשתי לפני כשנתיים, דרך האינטרנט. שם הספר קסם  (לא זוכרת אם שמעתי משהו על הספר דרך עיתון או בדרך אחרת...)
זהו ספר סיפורים קצרים (אני יודעת שיש כאלה שלא אוהבים את הז'אנר, אני אישית דווקא מאד אוהבת ומתחברת אליו. לעתים קריאה ספר כזה אתה יכול לעשות הפסקות ואתנחתות ולא לקרוא ברצף - למרות שאת הספר הזה קראתי ממש בבת אחת...) שכתוב בצורה יפה. הדבר שמייחד את הספר הוא שקובי לקח סיפורים או רעיונות מהמקרא והוביל אותם למציאות שלנו בצורה יפה ומהנה.
וקוריוז קטן - בהתחלה קראתי את הסיפורים הראשונים בלי להבין את הפואינטה הזאת... וכשקלטתי את הרעיון חזרתי לסיפורים והתמוגגתי מהרעיונות של הסיפורים...
לדוגמה - הסיפור הראשון עפרוני - עפרוני לא חייב להיות גוי שגר באזור חברון אלא איש חברת קדישא מהר המנוחות בירושלים שמתנהג בצורה לא ישרה ועוד...
ספר בהחלט יפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה