יום שלישי, 2 ביוני 2015

ספרי בישול


כמו כל אחת ואחת יש לי `פטיש` לספרי בישול. למרות שיש לי מחברת בישול נהדרת - אני מחזיקה בבית לא מעט ספרים.
אמנם היתה תקופה ארוכה בה לא רכשתי ספרים - כי באמת סה"כ אחרי לא מעט שנים יש כבר מתכונים קלאסי.
כמו כן באינטרנט יש כל הזמן מתכונים - כך שבאמת אולי אין טעם לרכוש ספרי בישול.
אני לא יודעת מה הסיבה שמישהו או מישהו קונה ספר בישול - אולי אלו הצילומים שיש בחלק מהספרים, יתכן שמאד נוח לראות את המתכון כתוב מול העיניים בספר מאשר באיזה דף או עיתון. הסיבה בגללה אני מרגישה את הצורך בספרים
יש כאלו שיכולים לזכור מתכונים בעל-פה ואני ממש לא.
גם אם זה משהו שאני המצאתי או שדרגתי - תמיד אעדיף להסתמך על הדברים שכתבתי על המתכון (כיום אני מנצלת לא פעם את האייפון לטובת עיון במתכון)
המצחיק לגבי, שלעתים אני מעיינת בספרי הבישול בשבת - לא כדי לבשל משהו - אלא כדי לקבל רעיון או השראה מה כדאי לבשל השבוע, מה עוד אפשר לעשות עם כרובית וכיוצב`.
הנה מקבץ ספרים שיש לי בבית (ברשומה זו אסקור כמה ספרים שאני אוהבת להשתמש בהם)





פשוט טעים - של ג'ודי אקהאוז ודידי דמרר
הוצאת זמורה ביתן (שנת 1995)

את הביקורת הזאת פירסמתי בעבר באתר סימניה
פשוט טעים קיבלתי את הספר לפני כמה שנים מתנה - וזה ספר שעד היום מלווה אותי - יש בו המון רעיונות וטיפים לבישול..

כמעט כל מתכון שעשיתי ממנו יצא ממש מוצלח (מה שלא הצליח לי אלו מתכונים שדרש טיגון בשמן עמוק שאני אישית לא אוהבת לטגן כך :-))

המצרכים הם מצרכים ממש יומיומיים - לרוב יש לי אותם בבית, או מקסימום במכולת הקטנה מול הבית. ההוראות כל כך ברורות ופשוטות שכל מתכון יוצא `פשוט טעים`.
מבנה הספר הוא לפי ארוחות - מהמנה הראשונה עד לאחרונה והוא כמו שכתוב בכריכת הספר "מבחר ארוחות בכל הסגנונות". יש כאן כאמור מבחר יפה של ארוחות - מארוחת צהרים של יום השבת, לארוחה בהגשה עצמית, אירוח מהיר, ארוחות שילידים אוהבים ועוד...
(נא לא להתבלבל עם הספר של איילת הירשמן)




כל ארוחה חגיגה / דידי דמרר
הוצאת כנרת (שנת 2005)

הספר הזה יצא עשור אחרי הספר הראשון של דידי. ראיתי אותו בחנויות ודי התלבטתי אם לקנות אותו.
בכל זאת מאז שהספר הראשון יצא כבר היו לי בבית מבחר ספרים יפה. אבל עדיין היה לי של עקצוץ קטן שאולי שווה לרכוש את הספר.במחיר העלות הראשוני שלו (שהיה יחסית יקר) כמובן שלא חשבתי לקנות אותו, אבל לאחר זמן באחד הפעמים נתקלתי בספר בסטימצקי במחיר יחסית זול - והיה לי זיכוי בסטימצקי ששמחתי שיש לי מה לקנות במחיר הזיכוי שהיה לי.
כאשר בבית עיינתי בספר בצורה יותר מעמיקה שמתי לב שגם הספר הזה בנוי לפי ארוחות (לא פעם כשאני עוברת על הספר אני מקבלת רעיון מה לעושת בארוחה וזה בהחלט נחמד) וכן - כמו בספר הראשון הוראות ההכנה מאד ברורות. מאז שיש לי את הספר בבית - למרות שיש לי מבחר ספרים לא קטן אני רואה שאני לוקחת משתמשת בלא מעט רעיונות ומתכונים מהספר.



יש לי כמובן עוד ספרי בישול בבית אבל אלו כאמור ספרי בישול שאני משתמשת בהם הרבה. (ברשומות הבאות אתייחס על ספרי בישול בקטגוריות שונות)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה