יום חמישי, 25 ביוני 2015

תבשיל פטריות


המתכון נמצא גם באתר הלול


זה אחד התבשילים הראשונים שלמדתי להכין
אמא שלי התחילה להכין תבשיל פטריות בתקופה בה הייתי צמחונית (בערך שנה וקצת...)
בהתחלה היא הכינה אותו בצורה פשוטה (ללא הרבה תוספות לרוטב) ובהמשך שדרגנו את הרוטב שלו.

אצל ההורים שלי זאת היתה מנה שהכנתי כמעט כל שבת לארוחת ליל שבת (שהייתה ארוחה לא בשרית...)


החומרים
שמן לטיגון
1-2
בצל גדול קצוץ לקוביות
2-3 קופסאות של פטריות חתוכות מסוננות (הגודל הרגיל) / כ-500 גר' פטריות שמפניון טריות חתוכות


לרוטב:
1-2 כפות רוטב סויה
1-2 כפות יין לבן
1-2 שיני שום קצוצות
1 כף אבקת מרק
1 כף קורנפלור
1 כף קטשופ
צ'ילי מתוק לפי הטעם

פלפל לפי הטעם
מים לפי הצורך (בעבר, אם הכנתי את התבשיל מפטריות בקופסא - השתמשתי במים שהיו בשימורים של הפטריות - כיום אני כבר לא משתמשת בהם...)

 



אופן ההכנה
* בווק/סיר רחב מטגנים הבצל בכף שמן, כאשר הוא מתחיל להיראות שקוף (אפשר גם לתת לבצל להזהיב טיפה )


* מוסיפים את הפטריות ומבשלים אותם. 

* בינתיים מכינים את הרוטב: מכניסים לקערה את כל מרכיבי הרוטב - ניתן לפי הטעם והגודל להחליט אם רוצים כף אחד או ‏2 כפות של המצרכים... (מלח אני אישית לא שמה - כי הסויה וכן אבקת המרק מלוחות - אבל מי שרוצה יכול כמובן להוסיף מלח לפי הטעם...)  ומערבבים היטב, אם יש צורך מתקנים את התיבול.
* כאשר הפטריות רכות - מוסיפים את הרוטב ומבשלים עוד כ- 5-7 דק`. עד שהתבשיל נראה מוכן.



הערות:
* בעבר לא תמיד שמתי קטשופ (זאת היתה הברקה של אחותי) אבל ברגע שהבנתי שלנשים דווקא טוב לאכול מוצרי עגבניה – כולל קטשופ הכנסתי את זה בתור מרכיב קבוע למתכון.
* בזמן שהפטריות מתבשלות ואני מכינה את הרוטב אני בודקת אותם ואם יש צורך אני מנמיכה את האש (יש לפעמים שאני מכינה את הרוטב עוד לפני שאני מתחילה לבשל – אבל לא פעם אני עושה את זה במקביל להכנת התבשיל...)





2 תגובות: