יום ראשון, 10 באוקטובר 2010

תאריכים

העשור האחרון (ובעצם גם השנתיים שיבואו ב"ה ☺) הביא לנו בתיארוך הלועזי תאריכים נחמדים כל שנה - אם בעבר היינו צריכים לחכות עשור כדי לקבל את התאריך כמו 08/08/88 בעשור הזה הדבר קרה הרי כל שנה.

כשפרסמתי את הרשומה שלי לתחילת השנה לא בדקתי מתי יוצא 10/10/2010 או בעגה אחרת ,101010 אך לפני כשלושה שבועות פתאום שמתי לב שהתאריך הזה יוצא בתאריך היומהולדת העברי שלי... ♥ (כאשר התאריך הלועזי הוא כמעט עוד כשלושה שבועות...) 

כשהייתי ילדה בכלל לא הייתי מודעת לתאריך הלועזי.
בפעם הראשונה ששמעתי על
המושג הזה היה בערך בכיתה ו' כשיצא לי ללכת עם אמי לביקורת בקופ"ח והיא ציינה בפני שהיום זה התאריך הלועזי בו נולדתי.
לא בדיוק הבנתי איך זה יוצא. הרי חגגתי כבר כמה שבועות קודם את יום ההולדת אז איך פתאום 'נוחת' לו תאריך שנראה כ"כ רחוק...
עם השנים נכנס הלוח הלועזי נכנס לחיי כל כך חזק.

בתור תלמידה וסטודנטית הלוח העברי היה מאד חקוק - הרי כל יום רשמתי אותו על דפי המחברת או הדפדפת, אך לאט לאט התאריך הלועזי נכנס למעגל.
במידה וזה אירוע חד פעמי שנקבע לפי הלוח הלועזי רוב הסיכויים (לצערי) שלא תמיד אתייחס לתאריך העברי שהוא חל (ואני משתדלת שזה לא יתרחש הרבה, אם בכלל...)  אך לרוב אני תמיד מתייחסת באותו יום גם לתאריך העברי שהאירוע חל.
והנה רשימה קטנה (וחלקית) של אירועים שחלו היום  < כלומר ב' מרחשוון>
(הנתונים הם מהויקיפדיה)

* בשנת התש"ה (1944) גורשו גולי אצ"ל ולח"י לאפריקה. (זאת פעם ראשונה שאני רואה שהמאורע הזה שקראתי עליו בכמה ספרים התרחש בתאריך זה)

* בשנת התשי"ב (1951) מוקם קואופרטיב אגד לתחבורה ציבורית בישראל.

 * בשנת התשס"ה (2004) נפטר עוזי חיטמן, (אני זוכרת כמה הייתי עצובה באותו בוקר...) 

שיהיה לכולנו שבוע טוב וכמובן גם חודש טוב.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה