יום רביעי, 15 בנובמבר 2017

סרטים ישראלים - 2017 [ה'תשע"ז-תשע"ח]


יצא לי לראות השנה כמה סרטים ישראלים ואני מעוניינת להתייחס לשניים מביניהם.

מכתוב



כאמור, ראינו עוד כמה סרטים הקיץ - אבל התלהבתי מהסרט הזה ולכן אני מעוניינת לכתוב עליו.

האמת שהלכתי אליו בידיעה שאני הולכת לראות סרט סתמי... ולמרות שהוא סוג של סרט שאפשר להגדירו כסרט גנסטרים -קומדיית פשע - הוא קצת אחר, וכאמור אהבתי את הסרט...

העלילה:
סטיב וצ'ומה (חנן סביון וגיא עמיר – שהם גם אלו שכתבו את התסריט) הם צמד גנסטרים מארגון פשיעה שתפקידם הוא לגבות דמי חסות ממסעדות בעיקר. הם ניצלו בנס ממוות מפיגוע שהתרחש במסעדה בה שהו, בעקבות כך הם החליטו לצאת ממעגל הפשע ולנסות לעזור לאנשים שמבקשים משאלות בכותל...
הם לוקחים פתקים מהכותל ומחליטים לנסות להגשים את המשאלות הכתובים בפתקים.

העניינים מתחילים להסתבך כשראשי ארגון הפשיעה אליו הם משתייכים מחליטים שעליהם לחזור שוב לפשע...

למרות שמות היוצרים, מי שיצרו את עספור, הסרט הוא לא רק סרט קומדיה וצחוקים - אלא משהו אחר... יש בו כמה קטעים שהיו בעיני מאד מרגשים (ולכן אני חושבת שהוא שבה את ליבי, לעומת סרטים ישראלי אחרים שראיתי השנה.) כמו אבא שלא מוכן להכיר בבן שלו, אם חד הורית שרוצה לארגן בר מצווה לבנה ועוד...
אהבתי גם את המעגליות שהיתה בסרט. בעיני זה היה בהחלט סרט טוב (בעיני יותר טוב מהסרט 'ואז היא הגיעה' – שלא הותיר בי הרבה רושם וגם מ'ישמח חתני'...)
בסרט יש כמה ניבולי פה וקטעי אלימות, לכן הוא מסווג לגילאי 12 ומעלה.
מה שמוזר לי הוא באמת העניין של 'פרסי אופיר' שלא זיכו את הסרט באף מועמדות לפרס... אני חושבת שהתסריט של חנן סביון וגיא עמיר היה בהחלט טוב.

טריילר




הדרך לאן





בתחילת הסרט מתואר בית מגורים ביפו בשנת 1948, אשר נעזב בבהלה על ידי תושביו  הערבים והופך להיות בית של יהודים ניצולי שואה.

הסרט ארוג בכל מיני סיפורים מתקופת 1948 לימנו אנו, המעברים בין התקופות נעשות בצורה מאד יפה. לעתים הולכים קצת לאיבוד במעברים בין החלקים – אבל לדעתי זה נעשה בצורה מכוונת...
כמובן שהסרט מדגיש את הבעיות בין היהודים לערבים, אבל בעיני מיכל בת אדם יצרה את זה בצורה יפה ולא ברוטלית כלל (כמו שנתקלים לא פעם בסרטים של יוצרים אחרים)


הסרט נראה אולי לא ערוך טוב - אם כמה אי דיוקים (כמו שקע בן זממנו בשנת 1948...) אבל בסרט הזה העלילה לא מאד חשובה - חשובים האמירות (מה שמחייב בעיני צפיה נוספת בסרט 😊) ובעיני מיכל בת אדם רקחה בעיני סרט מאד מעניין...

טריילר


צפייה מהנה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה