יום שישי, 26 באוקטובר 2012

ביקור בקבר רחל

ביום שבת חל י"א מרחשוון שהוא יום פטירת רחל אמנו, לכן נהוג בתקופה הזאת לעלות לקבר רחל הנמצא בפאתי בית לחם.

שנים רבות לא הגעתי לקבר רחל. לדעתי מאז האינתפיאדה הראשונה (אי שם בשלהי שנות ה-80...)
אמנם בשנים האחרונות ישנם דרכים רבות להגיע לקבר כמעט ללא בעיה ופחד, אבל לי אישית לא יצא.

השבוע נודע לי שמתארגנת נסיעה מיוחדת לקבר רחל וממש לא עברה דקה והחלטתי שהפעם אני אנסה להצטרף לנסיעה. הרי כמה פעמים תהיה לי את ההזדמנות הזאת להגיע בנסיעה מנתניה לקבר.

נכון שכפי שתארתי יש אפשרויות כיום להגיע לשם כמעט ללא בעיה (יש שאטלים מירושלים, אוטובוס שמגיע למתחם ועוד...) מה גם שיש גם שמירה מאד קפדנית במתחם ובדרכי ההגעה (ההגעה למתחם היא דרך כביש המנהרות המפורסם - עוקף בית לחם, אשר צה"ל הוסיף קורות בטון כדי שלא יזרקו אבנים על הנוסעים בכביש...) ואכן כשמגיעים לקבר כבר לא רואים את הכיפה המפורסמת של הקבר - בגלל שכל המתחם חסום בקורות הבטון.

אבל בסופו של דבר עם כל השמירה לא יצא לי לאגיע למתחם ולכן, כאמור שמחתי על ההזמנות לעלות לקבר רחל ולהתפלל שם.

בנסיעה לשם שהיתה בשעות אחה"צ המאוחרות תהיתי אם בכלל יהיו שם מתפללים. לא תארתי שיהיו שם המוני אנשים, כך שבקושי יכלתי להתקרב לקבר.

רחל שנפטרה בדמי ימיה עת ילדה את בנימין נתפסת במסורת היהודית כסמל של אמא מרכזית. בירמיהו נאמר -"..קול ברמה נשמע נהי בכי תמרורים רחל מבכה על בניה, מאנה להנחם על בניה כי איננו. כה אמר ה' מנעי קולך מבכי ועינך מדמעה כי יש שכר לפעולתך..ושבו מארץ אויב...ושבו בנים לגבולם" (ירמיהו לא; יד-טו)

כל הסיפור שרחל עברה, בנוסף לכך שהיתה לה תקופת עקרות לא קלה (כאשר אחותה יולדת ליעקב ילדים...) הפכו את מקום קבורתה למקום בו באים המונים כדי להתפלל.



התפילה שם (ישנה תפילה מיוחדת הנאמרת בקבר רחל) פשוט מרגשת מאד.


ומי ייתן ומשאלות לבנו תתגשמנה !

קישור לאתר מוסדות קבר רחל




השיר קול ברמה נשמע מאת פרחי לונדון




השיר המרגש של אריק לביא "שוב לא נלך" (ראי, רחל ראי...)






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה