יום חמישי, 17 בנובמבר 2011

איך להרוויח כסף בחסות משרד ממשלתי...


הנה שיטה להרוויח הרבה כסף ואפילו בחסות משרד ממשלתי...

להלן השלבים:

* הייה מורה מוצלח למקצוע קשה מאד. (כמו למשל יואל איפרגן, מורה מקרית מלאכי אשר הצליח להעביר את תלמידיו בבגרות במתמטיקה...)


* יידע זאת את כל העולם (טוב...באמת לא כל מורה מוצלח אוהב להיות מאד מפורסם... אז כנראה שכמו בטלוויזיה רק אלו שאוהבים פרסום ומצלמות הם השורדים ;-))

 * לאור כל הנ"ל הצע תוכנית לקידום לימודי המתמטיקה במשרד החינוך וכמובן בקש שישלמו לך על הפרוייקט עלות ממוצעת של 4 מיליון ₪ לשנה (הנתונים הם ממוצע של תקציבי תוכנית תה"ל של יואל איפרגן...)

* במסגרת התוכנית הזאת, המתוקצבת בסכום עתק כזכור, דאג שהמורים המלמדים יתוגמלו בצורה יפה (כ-160 ש"ח לשעה) אשר ילמדו בקבוצות קטנות בלבד. (וואלה המציאו פה את אמריקה... הרי ברור שמורה שמקבל סכום יפה לשעת לימוד ומלמד בקבוצה קטנה מאד יצליח להביא את תלמידיו לבגרות...גם בלי שום פרוייקט או שם מיוחד – לא??)

(אם זה לא היה דבר אמיתי הייתי בטוחה שזאת סאטירה חברתית במיטבה....)
כתבה על הפרוייקט והתקציבים בידיעות ובמעריב


אז מה יש כאן בעצם ?
בעיני יש כאן כאמור ניסיון לעשות קופה על חשבון המערכת מבלי להתאמץ בכלל... הרי הגיוני שעם תקצוב כזה, אשר מאפשר ליואל לשלם למוריו סכומים גבוהים ולדאוג שהלימודים יהיו במסגרת קבוצות קטנות, יכולים התלמידים להגיע להישגים נהדרים. (חשוב לציין שהתקציבים הם לתוכנית פיילוט שעדיין לא הראתה תוצאות !)
אז למה לשלם ליואל ולחברה שלו ולא פשוט לשלם למורים עצמם ?

הרי משרד החינוך יכול היה, בתקציבים פחותים ממה שמשולם בפועל לחברה של יואל איפרגן, להקצות קבוצות למידה קטנות וכן לדאוג לתגמול מורים המצליחים להביא תלמידים לבגרות יפה.

אפילו ועדת החינוך של הכנסת (פרוטוקול מס' 142 מתאריך ד' בטבת התש"ע - 19 בינואר 2010) הגיעה בעצם לאותה מסקנה.

וכאמור כמו שציינתי קודם, וזה בעיני באמת אבסורד עצום, הפרויקט של איפרגן עדיין לא הוכח - אך התקציב הענק כבר הועבר אליו... האם לא אמורה להיות קודם חובת ההוכחה על איפרגן עצמו ??

בעיני הוא פשוט מצא פה תרנגולת מטילה ביצי זהב...

והנה מה שחושבת שושי פולטין על הנושא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה