במסגרת הפינה - דבר תורה לפרשת השבוע.
פרשת נשא
כמה מלים על הפרשה מהויקיפדיה.
פרשת נשא היא פרשת השבוע השנייה בספר במדבר. היא מתחילה בפרק ד` פסוק כא` ומסתיימת בפרק ז` פסוק פט. פרשת נשוא היא הארוכה ביותר בתורה (למעט פרשיות מחוברות), ויש בה 176 פסוקים.
פרשת נשא היא פרשת השבוע השנייה בספר במדבר. היא מתחילה בפרק ד` פסוק כא` ומסתיימת בפרק ז` פסוק פט. פרשת נשוא היא הארוכה ביותר בתורה (למעט פרשיות מחוברות), ויש בה 176 פסוקים.
השבת שבה קוראים את פרשת נשא היא תמיד השבת הסמוכה לחג
השבועות (לפניו או אחריו).
נושאי הפרשה:
פרשה ממשיכה בעניינים שנדונו בפרשת במדבר שלפניה, כלומר
במניינים, מִפקדים ורשימות, אולם יש בה גם כמה פרשיות הלכתיות, כמו פרשת סוטה
ופרשת הנזיר. הפרשה היא חלק מרצף הפרשות בתחילת ספר במדבר העוסקות בהקמת מחנה
ישראל ובהכנות לנסיעה מהר סיני אל ארץ ישראל. יש בפרשת אף את קורבנות הנשיאים לרגל
סיום הקמת המשכן.
ההפטרה היא בספר שופטים, על רקע סיפור הולדת שמשון הגיבור אשר
היה נזיר מבטן אימו.
ולדבר התורה
כמה
פנינים לפרשה
"אמור
להם יברכך ה` וישמרך...וישם לך שלום"
אם תשימו לב בהתחלה כתוב בלשון רבים: "אמור להם", ואילו הברכות עצמן הן בלשון יחיד: "יברכך..ישמרך..וישם לך..".
לא כל ברכה יפה ללשון רבים, שאין הברכה שווה לכל אדם.
אמרו חז"ל (תנחומא ישן יח): "`יברכך` – בממון, `יברכך` – בבנים".
הממון ברכה הוא לאחד, ואילו לאחר הוא קללה, שמעבירו מדרך הישר.
כך גם בבנים. כאשר הבנים מביאים נחת להוריהם, הרי זו ברכה. ואילו כאשר הם גורמים להוריהם ביזיונות, זו היפוכה של ברכה, וכן כך בכל הברכות. לפיכך נאמרו ברכות הברכה המשולשת בלשון יחיד, לכל אחד ברכה שהוא צריך לה".
אם תשימו לב בהתחלה כתוב בלשון רבים: "אמור להם", ואילו הברכות עצמן הן בלשון יחיד: "יברכך..ישמרך..וישם לך..".
לא כל ברכה יפה ללשון רבים, שאין הברכה שווה לכל אדם.
אמרו חז"ל (תנחומא ישן יח): "`יברכך` – בממון, `יברכך` – בבנים".
הממון ברכה הוא לאחד, ואילו לאחר הוא קללה, שמעבירו מדרך הישר.
כך גם בבנים. כאשר הבנים מביאים נחת להוריהם, הרי זו ברכה. ואילו כאשר הם גורמים להוריהם ביזיונות, זו היפוכה של ברכה, וכן כך בכל הברכות. לפיכך נאמרו ברכות הברכה המשולשת בלשון יחיד, לכל אחד ברכה שהוא צריך לה".
כה תברכו את בני ישראל (פ`ו פס` כג`)
רבינו בחיי אומר: כי נתן הקב"ה את הברכות במתנה.
ולאחר כ"ד מתנות הכהנים שנתן להם זוהי המתנה העשרים וחמש.
יש לכך רמז בנאמר: "כּה תְבָרֲכוּ".
בעל הטורים מוסיף רמזים נוספים הטמונים במלה "כה".
* להזכיר זכותם של ישראל מעקידת יצחק שבה נאמר: "ואֲַנִי וְהַנַּעַר נֵלְכָה עַד כֹּה" (בראשית כב)
* להזכיר גם ברכת ה` שבה הבטיח "כֹּה יִהְיֶה זרַעֶךָ"(בראשית טו (.
במלה "כֹּה" גם רמוזים מספר האותיות בפסוק "שְׁמַע יִשְׂרָאֵל" (דברים ה)
ברכת
כהנים, אחרי כל הברכות, מסיימן ב"שָׁלוֹם", כדי לומר לנו שאין הברכות
מועילות כלום, אלא אם כן, שלום ביניהם.
שתהיה לכולם שבת שלום.
זמני
כניסת השבת:
ירושלים- 19:05. תל-אביב- 19:21. באר-שבע- 19:21. חיפה- 19:13
ירושלים- 19:05. תל-אביב- 19:21. באר-שבע- 19:21. חיפה- 19:13
זמני
יציאת השבת:
ירושלים- 20:23. תל-אביב- 20:26. באר-שבע- 19:24. חיפה- 20:27
ירושלים- 20:23. תל-אביב- 20:26. באר-שבע- 19:24. חיפה- 20:27
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה