יום חמישי, 2 ביולי 2009

העשירי / סמדר שיר





התמונה לקוחה מפה
הוצאת משכל (ידיעות אחרונות וספרי חמד)
214 ע`
מגב הספר:
קשר מיוחד במינו נרקם בבית החולים בין אסף - נער שובב, סקרן וחכם שאיבד אמא, יד ורגל בפיגוע טרור - לבין סתיו, עיתונאית צעירה ונמרצת שנשלחה לראיין אותו לקראת הניתוח העשירי שעליו לעבור.

סתיו רוצה לפרסם את סיפורו של אסף מפני שלדעתה הוא גיבור. אסף טוען שהוא לא גיבור בכלל. הוא בסך הכל ישב במסעדה והמתין לאוכל כשהמחבלת נכנסה והתפוצצה.

סתיו חושבת שכדאי לאסף לעבור את הניתוח העשירי, שבו יוציאו מפניו את הרסיסים. אסף מתנגד לניתוח הפלסטי מפני שאינו רוצה לשכוח. הוא מעדיף שפניו המצולקים יהיו תזכורת נצחית למציאות החיים בישראל, שבה גם ילדים חפים מפשע משלמים את המחיר.

 * מנימוקי חבר השופטים שהעניק לספר את פרס עידוד פרסום היצירה בתחום ספרות הילדים והנוער לשנת 2007:
"סמדר שיר לקחה על עצמה משימה לא פשוטה, לבטא את ההתמודדות עם פציעה קשה באירוע טרור, והיא עושה את זה במארג אמין ומרגש".


כשקיבלתי את הספר ה`עשירי` לבדיקה אם הוא מתאים לספריה שלנו, התלבטתי אם לקחת אותו או להשאיר למשהו אחר לבדוק אותו... לי אישית יצא לקרא ספר למבוגרים שלה שלא ממש אהבתי, באיזה שהוא מקום הפריע לי ניסוח הספר – והיה לי קשה עם השפה :-( למרות שאותו ספר לא היה ספר קשה – לקח לי הרבה זמן לקרא אותו כי נתקעתי בגלל ניסוח הדברים. (אני לא חושבת שאני גם יודעת להתנסח טוב, אבל אני לא מתיימרת להיות סופרת או משהו דומה :-))

התחלתי את הספר ה"עשירי" והספר פשוט זרם לי. אני לא יודעת מה היתה הסיבה, אבל מאד יכול להיות שהרגשתי כאילו הכתוב בספר ממש מדבר  אלי, כי היו בספר כל מיני דברים שגם אני חוויתי אותם בדרך זו או אחרת. ומה גם שהספר בעיני היה כתוב בצורה מאד מרגשת.

בעיני הוא בהחלט ספר מומלץ.
(רק לזכור שהספר מיועד לבני נוער :-))

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה