יום שישי, 30 בנובמבר 2012

קצת על פינת פרשת השבוע בבלוג


לפני בערך שנתיים החלטתי להקים בבלוג פינה חדשה של "פרשת השבוע" - הרעיון היה (כמו שכתבתי בעצם ברשומה הראשונה של המדור) לכתוב משהו קטן על הפרשה - לרוב הדברים הם לא רעיונות `מקוריים` שלי אלא כתובים במדרשים, ספרים ועוד.
יש פעמים שמצאתי באתרי האינטרנט רעיונות נחמדים - הגוגל הוא כמובן הכלי הכי יעיל לחיפושי חומר. אבל לאט לאט נחשפתי דרכו למדורים ודפים טובים. באתר כיפה למשל מצאתי `פנינים לפרשות השבוע`.
(פנינים הם רעיונות קטנים (מכונה באידיש "וורטים") על הפרשה. אני אישית מצאתי דרכם רעיונות שהתאימו מאד לבלוג.) בהמשך ראיתי שגם נולדו בתקופה הזאת כל מיני דפים שמאגדים רעיונות לפרשה - כמו למשל הוויקי-וורט.
יש מקרים בהם אני מוצאת רעיון מאתר ישיבות בני עקיבא וכד`.
(קישור לכל האתרים אפשר למצא בצד הבלוג תחת הכותרת חגים ופרשת שבוע.)
בנוסף, אני משתמשת בספרים ובדפים שאספתי בעבר עם רעיונות של הפרשה.
לפני כשנה רכשתי בשבוע הספר את ספרו של יואל רפל "כל פרשה בתורה". הספר מבוסס על הפינה השבועית "על הפרשה" שרפל מגיש ברשת ב`.
והשנה קיבלנו חוברת נחמדה מביה"ס של הילדה עם רעיונות לפרשת השבוע ☺

אחד הדברים שמצאתי בנושא הזה של ההתיחסות השבועית שלי לפרשה היא שככה השנה כבר לא `טסה` לי כל כך מהר... ככה לא נוחת לי איזה חג או משימה - יש איזה הגיון... אנחנו למשל עכשיו נמצאים באמצע ספר בראשית - אז הגיוני מאד שעוד שבועיים מגיע חג החנוכה (שמגיע בתקופה של פרשת מקץ.. תבדקו אותי :-)) וכיוצב`...
אז ככה לקראת הפתיחה של ה`סדרה השלישית` אני מאחלת לכולנו שתהיה לנו שבת נהדרת ובשורות טובות ♥

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה