במסגרת פינתנו - דבר תורה לפרשת השבוע.
פרשת יתרו
כמה
מילים על הפרשה מהויקיפדיה.
פרשת
יתרו היא פרשת השבוע החמישית בספר שמות. פרקים י"ח- כ'.
יתרו
חותן משה מגיע אל מחנה בני ישראל בלוויית ציפורה, אשת משה, וילדיה. משה מקבל אותו
ומספר לו על הנסים שנעשו ביציאת מצרים, ויתרו בתגובה מהלל ומשבח את האלוהים ומקריב
קורבנות. למחרת רואה יתרו כיצד משה שופט לבדו את העם, ומציע לו לערוך רפורמה
במערכת: למנות היררכיה של שרי אלפים, שרי מאות, שרי חמישים ושרי עשרות שיתווכו
בינו לבין העם וישפטו את המקרים הפחות קשים. משה מקבל את עצת יתרו וממנה את
השופטים, ויתרו חוזר לארצו. (יש מפרשנים הסבורים שהסיפור על יתרו התרחש בפועל לאחר
מעמד הר סיני, ולא לפניו.)
בני
ישראל באים להר סיני וחונים למרגלות ההר. משה עולה אל ראש ההר ומקבל מסר מאלוקים
לבני ישראל, שהם עתידים לכרות איתו ברית ולהיות לו ל"עם סגולה". בני
ישראל מסכימים, ומשה מכין אותם לקראת קבלת התורה. לאחר שלושה ימי הכנה מתקיים מעמד
הר סיני: אלוקים מתגלה על ההר בקולות וברקים ומוסר לעם את עשרת הדיברות. בני ישראל
מתקשים לעמוד בחוויית ההתגלות האלוקית, ומבקשים ממשה שיתווך בינם לבין האלוקים.
לאחר עשרת הדיברות באה פרשייה הלכתית קצרה שעניינה דיני בניית מזבח.
ולדבר התורה:
"...את כל אשר עשה אלוקים למשה ולישראל עמו
כי הוציא ה' את ישראל ממצרים" (שמות יח';
א')
אם נאמר "את כל אשר עשה...", למה נאמר
גם "כי הוציא" ? הרי זה כלול בעשייה של הקב"ה.
יציאת מצרים הגדילה כל כך את כוח הקדושה, עד
שנפתח פתח גם בשביל זרים ורחוקים, שיוכלו להתקרב. זה משך אליו כל רצון טוב שהיה
מצוי בעולם.
על ידי כך שהקב"ה הוציא את ישראל ממצרים,
ניתנה ליתרו האפשרות להתקרב אל הקדושה ולהתגייר. (ע"פ "שפת אמת")
שתהיה
לכולם שבת שלום
זמני
כניסת השבת:
ירושלים-
16:45. תל-אביב- 17:08. באר-שבע- 17:09. חיפה- 16:54.
זמני
יציאת השבת:
ירושלים-
18:03. תל-אביב- 18:04. באר-שבע- 18:05. חיפה- 18:03.
רבינו
תם- 18:40