יום רביעי, 27 בנובמבר 2013

עוף גוזל... [פינת השיר]



לפני מספר חודשים חשבתי להקים בבלוג פינה - פינת השיר בה אציג מידי פעם שיר שככה תפס אותי פתאום.
זה יכול להיות שיר שקשור למשהו אקטואלי ועוד...

לא פעם, למשל, קורה לי שבבוקר בדרך לעבודה אני מזמזמת איזה שיר (גם לועזיים ) וקולטת שהשיר שאני 'טוחנת' הושמע בבוקר ברדיו.

אמנם הרשומה הראשונה שתוכננה למדור עדיין לא יצאה לאור - אך היום ברור אלו שירים מתנגנים לי ברא ועל מה אני חושבת כמעט כל היום...

אתמול בערב באחד הפורומים ראיתי שאריק איינשטיין פונה לבי"ח אחרי אירוע לבבי קשה. נאמר שם שמצבו יציב ומאד קיוותי שהוא יצא מזה.

בהמשך, ראיתי פתאום בערוץ 1 שהשידורים השתנו, ניסתי להבין מה קרה וכשעברתי לערוץ קלטתי שאריק איינשטיין נפטר... הלב פשוט דאב.

אמנם איני מכירה אותו אישית, אך כמו אצל כולם השירים שלו חדרו לנשמה עם עוצמה כל כך גדולה.

גם הבת כשסיפרתי לה בבוקר קיבלה את זה קשה.


בעיני זה אומר הרבה... עד כמה הוא גם הגיע לצעירים יותר.


פתאום צפו כל מיני זכרונות כמו למשל מקרה בשנתי השנייה באוניברסיטה, כאשר אני וחברה שלי עברנו ברח' אחד העם פינת דיזינגוף (זה היה בשבוע בו גילתי להפתעתי שאפשר להגיע ברגל מאבן גבירול לדיזינגוף סנטר... דרך מתחם ה'בימה') וראינו אותו יורד ממונית.



אני זוכרת שהייתי המומה מאד מהמקרה (כמובן שלא נגשנו אליו... מספיק התפדחנו מהמאורע...)


פתאום עולים להם שירים...

כמו למשל

פראג (שיר שחלמתי על פראג)

[מילים ולחן: שלום חנוך]









יש משהו יפה ומיוחד במלודיה של השיר



סע לאט
[מילים: אריק איינשטיין

 לחן: מיקי גבריאלוב]






מאד אוהבת את המוטו שלא יתחילו בלעדינו – עדיף לדעתי לפעול בצורה נינוחה ולא פזיזה... בטוח שעדיף לסוע לאט מאשר לטוס....


עטור מצחך

[מילים: אברהם חלפי

 לחן: יוני רכטר]






שיר של אברהם חלפי.

אחד השירים הגדולים שאריק איינשטיין ביצע.



אני ואתה נשנה את העולם

[מילים: אריק איינשטיין

 לחן: מיקי גבריאלוב]







שיר עם הרבה מאד משמעות. מרגש אותי לשמוע אותו כל פעם מחדש.



עוף גוזל

[מילים: אריק איינשטיין

 לחן: מיקי גבריאלוב]








אני זוכרת כשמעתי את השיר לראשונה הרגשתי כאילו הוא נכתב במיוחד עבורנו...
(נדמה שכולם הרגישו כך..)

יש עוד הרבה שירים

אבל כאן הבאתי רק משהו לטעום...


יהי זכרו ברוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה