במסגרת
הפינה - דבר תורה לפרשת השבוע.
פרשת האזינו
כמה
מלים על הפרשה מהויקיפדיה.
הפרשה ממשיכה את רצף הפרשיות שלקראת סיום התורה, ובהן מסופר ההכנות
למותו של משה רבנו. את רוב רובה של פרשת האזינו תופסת שירת האזינו, העתידה, כפי
שנאמר למשה בפרשה הקודמת, להיות עדות לעם ישראל לקראת הקורות אותם בדורות הבאים.
השירה מתארת את המחזור ההיסטורי של עם ישראל: נחלת ארץ ישראל, חטא, גלות וגאולה.
אחרי השירה משה מתרה בפני בני ישראל להקפיד לקיים את התורה. וכן
אלוקים מצווה על משה לעלות על הר נבו, להשקיף על ארץ ישראל ואז למות על הר נבו.
.
השבת
היא בין ראש השנה ליום כיפור ונקראת שבת שובה.
השבת
מכונה כך על שם המילה הראשונה בהפטרה המיוחדת שקוראים בשבת שבין ראש השנה ליום
כיפור. לשבת שבתוך 'עשרת ימי תשובה'. ההפטרה מתחילה כך: "שובה ישראל עד ה'
אלוהיך כי כשלת בעווניך" (הושע י"ד, ב).
נוסח
התפילה בשבת זו זהה לשאר ימות השנה, למעט שינויי התפילה הנוהגים בשאר עשרת ימי
תשובה, כמו כן, בתפילת ערבית בברכת מעין שבע אומרים 'המלך הקדוש שאין כמוהו',
במקום הנוסח הקבוע 'האל הקדוש שאין כמוהו'.
ולדבר התורה:
"יערף
כמטר לקחי תזל כטל אמרתי כשעירים עלי-דשא וכרביבים עלי-עשב" (לב, ב)
'דשא'
- שם כולל הוא לכל הצמחים;
'עשב'
- כל מין ומין לעצמו קרוי עשב'" (רש"י).
בשעה
שהמנהיג משמיע דברי מוסר בפני הציבור, עליו לדבר "כמטר" - דברים נוקבים,
חדים ולא מהוססים;
"כשעירם"
- תוכחה שתעורר את הציבור ותטלטל אותו משאננותו כמו רוח סערה.
"וכרביבים
עלי עשב" - לא כן כשמדברים לפני יחיד, אז יש לדבר "כטל", דברים
רכים, שיחה מלב אל לב בנחת ובנועם, העשויה להשפיע ולקרב (עפ"י תורת משה).
שתהיה
לכולם שבת שלום.
זמני
כניסת השבת:
ירושלים-
18:21. תל-אביב- 18:36. באר-שבע- 18:38. חיפה- 18:28
זמני
יציאת השבת:
ירושלים-
19:33. תל-אביב- 19:35. באר-שבע- 19:35. חיפה- 19:35
רבנו
תם- 20:11
קישור לדף פרשת האזינו
קישור
לדף שבת שובה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה