יום שני, 2 באוגוסט 2010

ויום אחד עוד נפגש / ליזי דורון




188 ע', הוצאת כתר - סדרה לספרות יפה. 2010

מגב הספר:
סוד גדול ריחף על ילדותה של גיבורת הספר, בת דמותה של ליזי דורון, והוא מוסיף לרדוף אותה עד היום: אביה נעלם, ואיש לא מסכים לגלות לה מה קרה לו.

בעלילה פסיכולוגית-בלשית המתרחשת לסירוגין בישראל של שנות החמישים ושל ימינו, מבקשות הילדה רבת הדמיון והסופרת הבוגרת למצוא את האב הנעדר או לפחות להסביר את פשר השתיקה שאפפה את היעלמו ולגשר בין זיכרון לדמיון ובין היסטוריה לבדיה.


כשקיבלנו אותו לספריה לקחתי את הספר מיד,  אני חושבת שהסיבה בגללה ישר ידעתי על הספר נבעה מהכתבה שקראתי על ליזי ועל הספר שבוע קודם, אבל גם בגלל שנהניתי מאד מהספר הקודם של ליזי (שהוא כמובן הספר הראשון שלה.)

אם את הספר הראשון היה לי לא קל לקרוא – את הספר הזה גמעתי. יתכן שבגלל שהכרתי את הדמויות היה לי קל להתחבר לספר. כאמור עלילת הספר נעה בין ימינו לבין  שנות ה-50. אם בספר הקודם הרגשתי שנושא המוות סובב סביב הספר – בספר הזה, הרגשתי באיזה מקום את עניין החיים כדבר בולט. הבנייה מחדש. למרות שלמרבה האירוניה הספר פותח בלוויה.

עיקר הספר עוסק בשאלה שמלווה את ליזי במהלך שנותיה - מה קרה לאבא שלה. תוך כדי הספר ליזי מגלה שכל הסביבה הסתירה ממנה מידע, כאשר בהמשך היא מבינה את הסיבות לכך.

בין העלילה העיקרית יש בספר עוד כמה עלילות משנה שלכאורה נראות לא כל כך קשורות, אך סך הכל הן מהוות חלק נכבד בעלילה המרכזית.
אני אישית מאד אהבתי את הספר וממליצה עליו מאד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה