יום שישי, 15 במאי 2015

מתח על המים / קרל היאסן






ברשומה על שרביט הספרים התייחסתי לכמה ספרים ומצאתי לנכון להתייחס אליהם גם ברשומות נפרדות (מתברר שבבלוגר מס' התוויות מוגבל לאורך שלהם...)

על הספר
פֵּיין אַנדֶרווּד, מדריך תיירים בסירות דיג באיי פלורידה, יושב בבית-המעצר. לאחר שנודע לו על ספינת הימורים שמזרימה שפכים לים ומזהמת בלי בושה את כל האזור, הוא פשוט הטביע אותה. אבל המחאה הסביבתית שלו לא מתקבלת בהבנה.
בעל הספינה טשטש את מעשיו ואיש לא מאמין לו. אפילו אשתו דונה ושני ילדיו, נוֹאָה ואֶבִּי, חוששים שאביהם המרדן ורודף הצדק הרחיק לכת. הם מחליטים להוכיח את צדקתו, אבל מגלים שכדי להצליח בכך עליהם להתמודד עם מקבץ של טיפוסים מפוקפקים ביותר, שלא יבחלו באמצעים כדי להמשיך את פעולתה של ספינת ההימורים, אשר מניבה רווחים עצומים מדי לילה.
זר מסתורי שמופיע פתאום ומציל את הילדים מכמה מצבים הרי אסון, מעורר חשדות וחוסר שקט, אולם גם הוא לא יכול לחולל ניסים. כך מוצאים הילדים את עצמם מתמודדים מול אתגרים מסמרי שיער, בלי שיהיה להם שמץ של מושג איך יוצאים מהם. ספר המתח האקולוגי הזה מיועד לילדים מגיל 10, שאוהבים הרפתקאות ושאכפת להם מאיכות הסביבה.

אני כאמור קראתי את הספר כי הוא השתתף אצלנו ב'מצעד הספרים' (מצעד הספרים הוא פרויקט לעידוד קריאה של 'משרד החינוך' – אנחנו מפעילות אותו בחטיבת הביניים, כאשר שיא הפעילות היא הצבעה לספר הנבחר שהיתה השבוע – בעוד כחודש יפורסם בארץ מה הספר הנבחר בכל הארץ...) בשנת 2009.
החלטתי לקרוא אותו בעבקבות כך שאחת הבנות טענה שהוא משעמם. אני אישית מצאתי אותו דווקא מעניין – ובעיני בגלל הנושא של הספר (איכות סביבה, אקולוגיה) הוא ספר בהחלט חשוב וטוב שיצאו ספרי קריאה העוסקים בתחום הזה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה