יום שני, 23 ביולי 2012

פשטידת פטריות (ורעיון לפשטידות אחרות)


 

אני אחת שלא ממש אוהבת מאכלים בשריים (יש כמה שאני כן אוכלת כמו מוקפץ, כל עוד יש איזה רוטב ש'מכסה' כנראה את טעם הבשר אני יכולה לאכול אותו... בעצם אני גם אוהבת לאכול שיפודים וסטייקים על האש...)

השבוע נכנס חודש אב וחלים 'תשעת הימים' לפני תשעה באב – בתקופה הזאת נהוגים מנהגי אבלות, לכן השבוע לא אוכלים בשר (למעט בשבת.) זאת תקופה שמאלתרים כל מיני מאכלים חלביים משביעים. פשטידות הם מאכל המתאים מאד לתקופה הזאת (ובכלל גם ליתר השנה).

בתור ילדה לא מאד אהבתי לבשל ולהיות במטבח. פחדתי להיכוות מהשמן שבמחבת ועוד.

פשטידות הם בערך המאכל הראשון שהכנתי (עוד לפני שהכנתי שניצלים...)

המתכון של הפשטידה הוא במקור מספר הפשטידות של קובי בר (עבורי זה סוג של 'תנ"ך' לפשטידות...)

 

החומרים:

1 גביע גבינת קוטג' 5%

1 גבינה לבנה 5% (אני אישית אוהבת גבינת סקי)

150 ג' גבינה צהובה מגוררת גס. (לרוב אני משתמשת בגבינה מגוררת שאני קונה בסופר)

2 כפות אבקת מרק פטריות/בצל

3 ביצים טרופות

1 כף שמן קנולה (אפילו פחות..)

1 בצל גדול קצוץ דק

2 קופסאות פטריות משומרות ומסוננות או 500 ג' פטריות טריות

מלח ופלפל שחור לפי הטעם. (לאחרונה אני משתמשת בפלפל אנגלי טחון. יש לו ארומה מיוחדת..)

עשבי תיבול לפי הטעם (בזיליקום/שמיר וכד'.)


 

הכנה:

* מחממים את התנור לחום בינוני (180 מע')

* שמים את השמן במחבת ומטגנים את הבצל עד שהוא מתרכך (הופך לשקוף). מוסיפים את הפטריות ומטגנים יחד כ-8 דק'.

* במקביל לטיגון שמים בקערה גדולה את הגבינות, אבקת המרק והביצים ובוחשים לתערובת אחידה.

* מוסיפים את תערובת הבצל והפטריות לקערה ובוחשים היטב.

* מתבלים בתבלינים (רצוי לא להפריז במלח משום שאבקת המרק מלוחה מספיק.)

* בתבנית שמים נייר אפיה ומעליה שופכים את הבלילה ואופים 40-50 דק' עד שהפשטידה מתייצבת.

 

הערות:

* אפשר (מניסיון) לשחק עם הגבינות. לשים למשל גבינה בולגרית או יוגורט 3% במקום הגבינה הלבנה ועוד. (רק לדאוג לבערך 500 ג' גבינה במתכון).

* לגבי עשבי התיבול – גם כאן אפשר לשחק, כל פעם אני מאלתרת מחדש ושמה עשבי תיבול שונים (כמו למשל טימין וכד'.)

 

על בסיס פשטידת הפטריות הכנתי את המתכון הבא...

פשטידת ברוקלי/לקט נורמדי

החומרים:

1 גביע גבינת קוטג' 5%

1 גבינה לבנה 5% (אני אישית אוהבת גבינת סקי)

150 ג' גבינה צהובה מגוררת גס / גבינה בולגרית מגוררת

2 כפות אבקת מרק פטריות/בצל

3 ביצים טרופות

400 ג' ברוקולי/לקט נורמדי (חצי חבילת ירקות מוקפאים...)

מלח ופלפל שחור/אנגלי טחון לפי הטעם.

עשבי תיבול לפי הטעם (בזיליקום/שמיר וכד'.) – לא חובה

 

הכנה:
* מחממים את התנור לחום בינוני (180 מע')

* מבשלים את הירקות לפי ההוראות היצרן (ללא תיבול), מסננים מן המים.

* במקביל להכנת הירקות שמים בקערה גדולה את הגבינות, אבקת המרק והביצים ובוחשים לתערובת אחידה.

* נותנים לירקות המאודים להתקרר טיפה ומוסיפים אותם לקערה, בוחשים היטב.

* מתבלים בתבלינים (רצוי לא להפריז במלח משום שאבקת המרק מלוחה מספיק.)

* בתבנית שמים נייר אפיה ומעליה שופכים את הבלילה ואופים 40-50 דק' עד שהפשטידה מתייצבת.

בתיאבון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה