יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

ספרים, רבותי ספרים...

עד היום לא יצא לתאר רכישות של ספרים שהיו לי בתקופה האחרונה.

האמת שבתור אחת שעובדת בספריה ונמצאת בתוך ספרים, ללכת לקנות ספרים סתם כך זה  דבר די נדיר...

במידה ואני רוצה לרכוש ספר מסויים אני מעדיפה להזמין אותו דרך המקום בו אנחנו רוכשות ספרים.


לאחרונה יצא לי להכנס לחנות המקומית של 'צומת ספרים'. את החנות עצמה גיליתי רק לאחרונה וזה היה די במקרה - החנות נמצאת במתחם התחנה המרכזית המחודשת - ואני כבר קרוב לשנה בכלל לא נכנסת אליה, בגלל שלא היה לי צורך עד עכשיו.
למרות שאני דווקא דוגלת בתחבורה הציבורית יצא לי להשתמש לאחרונה במוניות שירות או ברכבת (שהתחנה שלה נמצא במקום אחר מאזור התחנה המרכזית.) 

כידוע יש עכשיו את המבצע "4 במאה". יש אולי זלזול במכירת ספרים במחיר כזה - אך מצד שני עדיף שהספר יימכר מאשר שיעלה אבק במחסני הוצאות הספרים 😊

הקנייה הפעם התמקדה בעיקר לילדה. למרות שהיא כבר לא קטנה, הקריאה באיזה מקום לעתים לא מתרוממת - אבל יש ימים שהיא פשוט 'נשאבת' לספר (אז אולי יש סיכוי ליצור פה תולעת ספרים 😊

הנה הספרים שנרכשו: 







* ספר מהסדרה של מדונה 'השושנים האנגליות'.
בקיץ רכשנו ספר אחר מהסדרה. כשראיתי את הספר אהבתי מאד את האיורים על הכריכה (של ג’פרי פולוימרי, שאייר גם את הספר עצמו.) ראיתי שהספר עם ניקוד שמתאים לילדים גם יחסית גדולים ולכן חשבתי שזה גם יתאים לנו (רק מקריאה בספר עצמו הבנתי שמדובר בבנות בכיתה ו' - די מוזר שספר כזה מנוקד - אבל בשבילי זה היה דבר נהדר. הספר עצמו קריא, אם כי יש ספרים יותר טובים ממנו - אבל כדי לגרום שהילדה תשב ותקרא ספר הוא בהחלט מספק את המטרה. J

[השושנים האנגליות: ההצגה חייבת להמשך./ מדונה. הוצאת כנרת, 2010. 109 ע']









* מר גאם והביסקוויט הביליונר-
גם ספר נוער שכתוב בצורה יותר קלה. ומלא איורים (של דעטעד טאידמן). אני אישית לא התחברתי לספר (שאגב תורגם ע"י גילי בר הלל.) אבל הילדה מאד נהנית ממנו. J (גם ליומנו של חנון ממש לא התחברתי אבל הנוער 'מת' עליו...)
[מר גאם והביסקוויט / אנדי סטנטון. הוצאת אגם, 2010. 180ע']









* ספר מהסדרה כוח המוח של זהר אביב. אני אישית, לא מתה על הספר/סדרה - אבל מצד שני לילדה שלא אוהבת כ"כ לקרוא זה יכול להיות ספר נחמד. אין לנו בבית אף ספר שלה והחלטתי ששווה לרכוש אותו במבצע.
נושא הספר גם דיבר אלי - למרות שמרפרוף בו אני מבינה שלא הוא עיקר הספר ודי חבל...
[חבורת כוח-המוח (22) זאב במחשב./ זוהר אביב. מודן, 2010. 123 ע']












* ספר מהסדרה ל'התבגר' של גלילה רון פדר. אמנם זה יותר לחטיבה - אבל אני חושבת שזה כבר יכול להתאים גם לה.

חשבתי לרכוש את הספר הראשון 'להיות אני' - זה הספר הראשון של הסדרה. כאשר הוא הגיע לספריה שלנו לקחתי אותו כדי לבדוק אותו ופשוט הוקסמתי מהספר. ספר בלי הרבה 'פלצנות' (סליחה על הביטוי...) כותב על בעיות שמתמודדים בהם ילדים בגיל הזה. כמו דימוי עצמי ועוד. הכתיבה של גלילה מדהימה אותי כל פעם מחדש - וגם אהבתי, יחסית לספרים שיוצאים לגיל הזה, שהספר גם 'נקי' מכל הבחינות (אם זכור לי לא היה שם ולא 'ניבול פה' של הגיבורים - דבר שלצערי די שכיח בספרים בתקופה האחרונה... אבל מול העיניים צד את עיני הספר 'להיות בת יחידה' - התלבטתי אם לקחת אותו - אבל הרגשתי שהבת שלי תזדהה  עם הספר הזה  J

[להיות בת יחידה / גלילה רון פדר. מודן, 2010.]


קריאה נעימה וחג אורים שמח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה